Facebook Business Suite – Ako naplánovať príbehy na Instagrame ?

Facebook Business Suite predstavuje aplikáciu pre mobilné aj desktopové zariadenia, kde nájdete rôzne funkcie využiteľné pri spravovaní firemných účtov. Vzhľadom na prepojenie Facebooku a Instagramu, ponúka aplikácia prehľadnosť a praktickosť. Či už si chcete naplánovať príspevky, komunikovať so zákazníkmi, sledovať štatistiky alebo pracovať s reklamami, Business Suite vám dokáže ušetriť čas strávený za počítačom.

Aplikácia zaradila do svojich funkcionalít aj možnosť upravovania, plánovania a uverejňovania Instagram príbehov. Pokiaľ spravujete firemný profil a chceli by ste zaradiť do svojej marketingovej stratégie aj publikovanie pravidelných Insta-príbehov, poskytneme vám jednoduchý návod, ako postupovať.

Ako naplánovať príbehy na Instagrame?

  • Pokiaľ máte na Facebook Business Suite pripojených viacero účtov, je veľmi dôležité si vybrať, pre ktorý konkrétny profil si chcete príbeh pripraviť a naplánovať. V hornej časti Business Suite si pomocou šípky vyberiete účet.
  • Ak máte vybraný správny profil, v ľavej časti výberu si kliknete na možnosť „Post&Stories“.
  • Nasledujúcim krokom určíte, aký druh príspevku by ste chceli naplánovať. V tomto prípade kliknete na možnosť „Stories“.
  • Na obrazovke sa následne zobrazí prehľad príbehov, ktoré sú aktuálne aktívne, naplánované alebo archivované. V pravej časti obrazovky zvolíte možnosť „Vytvoriť príbeh“.
  • Ak máte firemný profil pripojený na obe platformy – Facebook a Instagram, vyberiete si, či chcete príbeh uverejniť na oboch alebo iba na jednej z nich. Pre pridanie obrázku, fotky alebo akejkoľvek grafiky, kliknete na ikonu „Pridať médiá“.
  • Ďalšia funkcia, ktorá je momentálne v programe Facebook Business Suite dostupná, je úprava samotných príspevkov pred ich uverejnením. Všetky potrebné nástroje sú k dispozícii – či už ide o text, nálepky alebo napríklad umiestnenie swipe up linku. Nad samotným náhľadom príbehu sa taktiež nachádza možnosť, v ktorej si určíte ako bude vyzerať príbeh na jednotlivých platformách, pričom na každej môže vyzerať rozdielne.
  • Následný výber zahŕňa možnosť priamo príbeh uverejniť, prípadne po kliknutí na šípku v pravom rohu, príspevok naplánovať na zvolený dátum a čas.
  • Vyberte si konkrétny dátum a čas, kedy by ste príbeh chceli publikovať a následne zvoľte možnosť uložiť.
  • Posledným krokom je jednoduché kliknutie na ikonu „Schedule Story“, ktorým potvrdíte vami urobené zmeny. Následne sa vám naplánovaný príspevok zobrazí v kategórií príbehov, ktoré budú uverejnené v stanovenom čase.

Vďaka spojeniu funkcionalít a dôležitých nástrojov, aplikácia Facebook Business Suite uľahčuje spravovanie firemných profilov. Preto namiesto vytvárania a uverejňovania príbehov viackrát za deň, môžete využiť funkciu plánovania a pripraviť publikovanie na niekoľko týždňov naraz.