Podstatná úloha, ktorú plánovanie príspevku zohráva je splniť predstavy zákazníkov. Chcú prezentovať svoje produkty, služby? Je ich cieľom zvýšiť povedomie o svojej značke prostredníctvom stratégie online marketingu? Snažia sa propagovať akcie, novinky? Príspevok musí efektívne splniť svoj cieľ.
Kreativita je na zodpovednosti marketéra, avšak častokrát závisí rozsah jeho fantázie pri koncepcii a návrhu príspevkov práve od spolupráce so zákazníkom. Na tvorbe efektívneho a kreatívneho obsahu prezentujúceho značku sa podieľa zákazník, ktorý poskytne viac svojich nápadov, návrhov, prípadne rôznych materiálov v podobe fotiek, či videí.
Nápad je na svete. Aká je jeho ďalšia cesta? Príspevok putuje ďalej a zakotví u grafika. Jeho práca je v celom procese veľmi kľúčová a nevyhnutná pre úspešné zverejnenie príspevku. Grafik z nápadu vytvorí vizuál, ktorý predstavuje marketérov nápad premietnutý na obrazovku nášho počítača. Niet pochýb o tom, že grafická práca má svoje významné postavenie v celom procese tvorby príspevkov pre zákazníkov.
Splníme bod- „Čo zverejniť?“, avšak stále treba odpovedať na otázku- „Kam to zverejniť?“. Za posledné roky sa online svet rozrástol o veľké množstvo sociálnych sietí, kde sa sústreďuje čoraz viac a viac používateľov. Používatelia, ktorí trávia svoj čas na Internete sú samozrejme i potenciálnymi zákazníkmi, ktorých môže upútať Vaša reklama.
Predtým, ako príspevok putuje na svoju online cestu uverejnenia, je potrebné zamyslieť sa, ktorá sociálna sieť je pre konkrétny produkt/ biznis/ službu ideálna a bude efektívne napĺňať stanovené ciele a prinášať želaný profit. Pre voľbu správnej sociálnej siete je nutné poznať cieľovú skupinu, ktorú svojími príspevkami chceme osloviť. Mamičky, teenegeri, či podnikatelia? Každý z používateľov môže svoj čas sústrediť najčastejšie na inej sieti.