Čo sa dialo v dielni Instagram aktualizácií počas druhého jesenného mesiaca? Málo toho veru nebolo. Instagram neustále testuje, testuje a testuje, až pokým výsledný efekt nevidíme i vo svojich profiloch. Doposiaľ každý profil síce nedisponuje fíčurkou zdieľať v story odkaz, Instagram si však ťažkú hlavu nerobí a už zahlcuje svet digitálnych noviniek ďalšími updatmi.
Vyhodnocovanie instagramových metrík patrí nepochybne medzi tie najdôležitejšie súčasti efektívneho využívania známej sociálnej siete. Profesionálny účet na Instagrame aktuálne používa viac ako 200 miliónov používateľov. Veľkou výhodou profesionálneho účtu v porovnaní s klasickým účtom je pestrá paleta metrík v sekcii štatistík. Október 2021 priniesol do štatistického vyhodnocovania Instagramu ďalšie 3 nové metriky, vďaka ktorým môžu inzerenti mať ešte lepší prehľad o výkonnosti:
Masívny výpadok sociálnych sietí Instagram a Facebook, ktorý ovládol digitálny svet v úvode októbra podstatne prispel k ďalšej instagramovej aktualizácií. Instagram apeluje novým vylepšení na poskytovanie lepšieho prehľadu o aktuálnych prerušeniach a technických problémoch. V procese testovania je aktuálne nový typ upozornenia, ktorý používateľom poskytne prehľad o prebiehajúcich technických problémoch a o tom, ako súvisia s funkciami v rámci aplikácie.
Obľúbená sociálna sieť súbežne spúšťa i nástroj zvaný „Stav účtu“, ktorý má používateľom poskytovať prehľad o potenciálnom porušení obsahu a iných problémoch s príspevkami. Zmeny prichádzajú v dôsledku opakovaných otázok používateľov Instagramu, prečo bol ich účet penalizovaný a čo môžu urobiť, aby to vyriešili.
Mnohí používatelia Instagramu obľubujú možnosť plánovania. Po privítaní možnosti plánovať Instagram príbehy prichádza ďalšia potešujúca správa – prichádza funkcia plánovania živých vysielaní / live streamov. Vysielanie bude možné naplánovať až 90 dní vopred. Za zmienku stojí i októbrová novinka Instagramu súvisiaca s rozvojom tzv. živého nakupovania na Instagrame, a to prostredníctvom série nákupných podujatí naživo. Bezprostrednosť a interaktivita tohto formátu pomáha zlepšovať objavovanie a podporuje nákupnú aktivitu v aplikácii.
Reakcie na Instagram príbehy ako aj možnosť odpísať na ne či už textom alebo fotkou sú vo svete Instagramu samozrejmosťou. Čo nové však sociálna platforma pre užívateľov pripravila je možnosť dať svoj like príbehu. Nová funkcionalita je síce v procese testovania, je však viac než pravdepodobné, že už čoskoro tu bude i oficiálne.
Súbežne však možno spätne zaspomínať i do roku 2019, kedy odstránil verejné počítadlo „Páči sa mi“ pri príspevkoch z informačných kanálov, predtým, ako konečne umožnil používateľom vybrať si, či sa im bude páčiť alebo nie , namiesto úplného vylúčenia tejto možnosti. Impulzom pre túto zmenu bolo, že Instagram chcel znížiť tlak okolo verejného uverejňovania a súťaženia o lajky. Naskytuje sa tak otvorená debata, či Instagram urobí správny krok pridaním páčika do príbehov?