#lead(n)ovinky: Instagram v októbri

Aktuálny rebríček používania sociálnych sietí zaraďuje platformu Instagram s počtom  na štvrtú priečku. Bronzovú priečku si zaslúžil WhatsApp, ktorý dýcha na krk video platforme YouTube. Prvenstvo v používateľnosti sociálnych sietí si aj napriek narastajúcemu počtu problémov, drám a škandálov stále drží Facebook. Instagram sa však neustále usiluje postupovať smerom nahor po rebríčku obľúbenosti a využíva na to i každomesačné aktualizácie – tie bežným užívateľom i inzerentom a firmám umožňujú efektívnejšie aplikáciu používať a dosahovať svoje ciele či ziskovosť.

Čo sa dialo v dielni Instagram aktualizácií počas druhého jesenného mesiaca? Málo toho veru nebolo. Instagram neustále testuje, testuje a testuje, až pokým výsledný efekt nevidíme i vo svojich profiloch. Doposiaľ každý profil síce nedisponuje fíčurkou zdieľať v story odkaz, Instagram si však ťažkú hlavu nerobí a už zahlcuje svet digitálnych noviniek ďalšími updatmi.

1.Nové štatistické metriky

Vyhodnocovanie instagramových metrík patrí nepochybne medzi tie najdôležitejšie súčasti efektívneho využívania známej sociálnej siete. Profesionálny účet na Instagrame aktuálne používa viac ako 200 miliónov používateľov. Veľkou výhodou profesionálneho účtu v porovnaní s klasickým účtom je pestrá paleta metrík v sekcii štatistík. Október 2021 priniesol do štatistického vyhodnocovania Instagramu ďalšie 3 nové metriky, vďaka ktorým môžu inzerenti mať ešte lepší prehľad o výkonnosti:

  • zapojené účty / accounts engaged– zobrazí sa celkový počet účtov, ktoré interagovali s vaším obsahom v danom časovom období,
  • zaujaté publikum / engaged audience  – tieto údaje poskytnú demografický prehľad o používateľoch, ktorí interagujú s vaším obsahom, či už sledujú váš profil alebo nie, vrátane hlavných miest, krajín s najvyšším počtom miest, vekových skupín a pohlavia,
  • oslovené publikum / reached audience – podobne ako zapojené publikum, poskytuje demografické informácie o ľuďoch, ktorých ste oslovili svojimi príspevkami v danom časovom období, vrátane hlavných miest, krajín, vekových skupín a pohlavia.

2.Nové upozornenia na technické problémy a porušenia pravidiel

Masívny výpadok sociálnych sietí Instagram a Facebook, ktorý ovládol digitálny svet v úvode októbra podstatne prispel k ďalšej instagramovej aktualizácií. Instagram apeluje novým vylepšení na poskytovanie lepšieho prehľadu o aktuálnych prerušeniach a technických problémoch. V procese testovania je aktuálne nový typ upozornenia, ktorý používateľom poskytne prehľad o prebiehajúcich technických problémoch a o tom, ako súvisia s funkciami v rámci aplikácie.

Obľúbená sociálna sieť súbežne spúšťa i nástroj zvaný „Stav účtu“, ktorý má používateľom poskytovať prehľad o potenciálnom porušení obsahu a iných problémoch s príspevkami. Zmeny prichádzajú v dôsledku opakovaných otázok používateľov Instagramu, prečo bol ich účet penalizovaný a čo môžu urobiť, aby to vyriešili.

3.Plánovanie živého vysielania

Mnohí používatelia Instagramu obľubujú možnosť plánovania. Po privítaní možnosti plánovať Instagram príbehy prichádza ďalšia potešujúca správa – prichádza funkcia plánovania živých vysielaní / live streamov. Vysielanie bude možné naplánovať až 90 dní vopred. Za zmienku stojí i októbrová novinka Instagramu súvisiaca s rozvojom tzv. živého nakupovania na Instagrame, a to prostredníctvom série nákupných podujatí naživo. Bezprostrednosť a interaktivita tohto formátu pomáha zlepšovať objavovanie a podporuje nákupnú aktivitu v aplikácii.

4.„Páči sa mi to“ v Instagram stories

Reakcie na Instagram príbehy ako aj možnosť odpísať na ne či už textom alebo fotkou sú vo svete Instagramu samozrejmosťou. Čo nové však sociálna platforma pre užívateľov pripravila je možnosť dať svoj like príbehu. Nová funkcionalita je síce v procese testovania, je však viac než pravdepodobné, že už čoskoro tu bude i oficiálne.

Súbežne však možno spätne zaspomínať i do roku 2019, kedy odstránil verejné počítadlo „Páči sa mi“ pri príspevkoch z informačných kanálov, predtým, ako konečne umožnil používateľom vybrať si, či sa im bude páčiť alebo nie , namiesto úplného vylúčenia tejto možnosti. Impulzom pre túto zmenu bolo, že Instagram chcel znížiť tlak okolo verejného uverejňovania a súťaženia o lajky. Naskytuje sa tak otvorená debata, či Instagram urobí správny krok pridaním páčika do príbehov?