#Hashtagy na Instagrame

Hashtagy disponujú veľkou mocou a prinášajú v digitálnom svete sociálnych sietí širokú škálu benefitov. Ich zásluhou môžu vaše príspevky osloviť cieľovú skupinu alebo prilákajú na vaše profily sociálnych sietí väčšie množstvo followers. Zvyšujú priamu interakciu užívateľov s vašim profilom a jeho obsahom.

Pomenovanie získal v roku 2007

Kto z nás denne nevidí alebo nenapíše milovanú mriežku minimálne desakrát? Alt Gr + X a je na svete. Počiatky hashtagov siahajú do programovania do rokov sedemdesiatych, kedy vyznačovali dôležitosť slova pre programátorov a trvalo im roky (kedže v rokoch sedemdesiatych nikto netušil, čo je Facebook, či Instagram)  kým sa stali fenoménom sociálnych sietí. Označenie „hashtag“ im dal v roku 2007 Stowe Boyd. Slovo „hashtag“ tvorí nie len súčasť Oxfordského slovníka ale i Scrabble slovníka. V októbri 2011 spustil Google+ podporu pre hashtagy a v júni 2013 ho nasledoval i Facebook. V súčasnosti ich podporujú všetky používané sociálne siete vrátane Twitteru, Youtube, Pinterestu, LinkedInu ale i Instagramu.

Hashtagy kategorizujú príspevky

Denne pribúdajú na Instagram milióny príspevkom a práve vďaka hashtagom sú tie vaše ľahšie objaviteľné pre followers, ktorý javia o zobrazovanie podobného obsahu záujem. Sú skvelými pomocníkmi pre Vašu značku/ firmu, pretože napomáhajú vytváraniu a rozvoju pozitívneho a rozpoznateľného imidžu.

Príspevok na Instagrame, ktorý obsahuje minimálne jeden hashtag dosahuje v priemere o 12,5% viac interakcie ako príspevok bez hashtagov. Až štyri pätiny príspevkov na Instagrame obsahujú hashtag.

Sledovanie hashtagov

Instagram v roku 2017 sprístupnil aj možnosť follownuť hashtag ako taký. Toto vylepšenie bolo najskôr len pre mobilnú aplikáciu, neskôr i pre webové prehliadače. Vo svojom profile je možnosť skontrolovať si, ktoré hashtagy followuje váš profil. Z hľadiska potenciálnych zákazníkov pre Vašu spoločnosť to môže znamenať, že si nemusia follownúť Váš profil, ale môže sledovať Vaše hashtagy. Je efektívne a rozumné si ich nastaviť správne, pretože môžu byť veľkým pomocníkom.

Lead sk online marketing- #Hashtagy na Instagrame

Popis alebo komentár?

Dilema, ktorú predsa len občas niekto rieši…Hashtag na Instagrame môže isť slobodne do popisu príspevku alebo do komentára bez akéhokoľvek podstatného rozdielu. Obľúbeným spôsobom pridávania hashtagov do popisu je napísať popis k príspevku, do piatich riadkov pod seba dať bodku a následne hashtagy. Dôvodom je ich zakrývanie, aby neboli rovno pod príspevkom. Instagram taký popis zminimalizuje a neukáže celý, pokiaľ ho sám užívateľ nerozbalí. Rovnako tak, nie je rozdiel v (ne)oddeľovaní hashtagov medzerami. Efektívne je nespájať veľké množstvo slov do jedného hashtagu.

Aké množstvo?

Instagram má svoje limity a nepustí Vás cez hranicu tridsiatich hashtagov vrámci jedného popisu, či komentáru.

Aktuálna top desiatka:

Lead sk online marketing- #Hashtagy na Instagrame

V linku nájdete kompletnú top stovku: https://top-hashtags.com/instagram/

Natália Klieštiková
Krok za krokom sa učím niečo nové a svoje nové skúsenosti, i keď sú to ešte úplné základy, rada využijem pre články na náš blog.
Komentáre