Facebook v roku 2012 oznámil odkúpenie Instagramu v sume dotýkajúcej sa miliardy USD. Tým okrem iného poukázal na fakt, že i samotný CEO Facebooku, Mark Zuckerberg si už šesť rokov dozadu uvedomoval narastajúcu silu Instagramu v digitálnom svete umelej inteligencie. Dnes má Instagram cenu štekliacu stonásobok tej, keď sa písal rok 2012. Tempo jeho nárastu je neporovnateľne vyššie s rastom Facebooku. Kde sa sústredia užívatelia a potenciálni zákazníci, tam sa musí sústrediť i digitálne pôsobenie firiem a umiestnenie ich reklám.
Založenie firemného účtu sa od zakladania osobného, ktorým disponuje množstvo užívateľov nelíši. Na úvodnej stránke aplikácie Instagramu v telefóne sa môžme vybrať cestou registrácie prostredníctvom už existujúcej stránky na Facebooku. Tento spôsob je z praktického hľadiska výhodnejší. Druhá je klasická cesta- a to tradičným spôsobom vypísania údajov:
Hotovo, vypísané a ideme ďalej kliknutím na next. Insta sa opýta na váš vek, označíme sa za starších ako osemnásť..a dáme next. Naskočí nám ponuka s populárnymi profilmi, ktoré by sme možno podľa Instagramu chceli sledovať. Môžme tak urobiť alebo aj nemusíme. Ideálnejšie je vyhľadať si prostredníctvom vyhľadávača hore, v strede tie účty, ktoré majú nejaké spojenie alebo súvis s tématikou nášho podnikania. Firemný účet pre váš butik s oblečením pridá follow stránkam s módou, známym blogerom, či módnym návrhárom.
Účet máme vytvorený, teraz ho jednoducho prepneme na firemný. Dostaneme sa na svoj profil a v pravom hornom rohu klikneme na ikonku troch čiarok, úplne dole nájdeme ikonku Nastavenia a medzi možnosťami, ktoré nám nastavenia ponúkajú nájdeme Prepnúť na firemný profil a Pokračovať.
Vyberte si vhodnú kategóriu a podkategóriu do ktorej by ste chceli zaradiť svoj firemný účet na Instagrame. Kategória môže byť napríklad Značky a produkty, ak sa Vaša firma zameriava na určitý sortiment produktov a podkategória môže pre Váš eshop s oblečením byť Odevy (značka).
Vyplníte firemnú emailovú adresu a telefónne číslo. Tie budú s vaším firemným profilom prepojené. Ich editovanie Vám bude kedykoľvek umožnené. Prostredníctvom týchto údajov Vás budú môcť zákazníci kontaktovať. Emailovú adresu, ktorú ste zadali pri registrácíi účtu v prvom kroku je dobré si zapamätať. V prípade zablokovania účtu Vás bude Instagram kontaktovať práve na ňu, nie na adresu, ktorú si uvediete do údajov viditeľných pre zakázníkov a verejnosť na Instagrame.
Instagram sa pokúsi o prepojenie Facebook stránky s firemným účtom. Odporúča sa tak urobiť, z praktického hľadiska Vám to uľahčí manipuláciu s dvomi platformami na ktorých zdieľate podobný, prípadne úplne rovnaký obsah.
V ďalšom kroku sa Vás Instagram opýta, či má skonvertovať Váš profil na firemný a zároveň Vás upozorní, že sa účet stáva verejným pre všetkých užívateľov sociálnej siete Instagram. Potvrdíme tlačidlom OK.
Firemný účet je na svete. Na úvod treba určite doladiť vychytávky, ako napríklad profilová fotka, popis, kontaktné údaje, follownuté profily. Obsah a frekvencia jeho pridávania, klasické príspevky, videá, stories, ankety…to všetko je vo vaších rukách a na vašej fantázíi, majme však na pamäti, že sila reklamy na Instagrame narastá a bola by škoda to nevyužiť.