Čo je content marketing a prečo je dôležitý?

Presýtenosť online priestoru môže predstavovať pri budovaní povedomia o značke a komunity problém. Používatelia prijímajú denne množstvo obsahu a zaujať ich, nie je vôbec jednoduché. Čo je to ten content marketing a ako ho využiť v online svete?

Schéma prepojenia rôznych atribútov v oblasti content marketingu

Content marketing je skvelý spôsob vytvárania dlhodobých vzťahov so zákazníkmi, prípadne prilákanie potencionálnych kupujúcich, vďaka zdieľaniu kvalitného a relevantného obsahu.
Podľa štatistík, až 82% marketérov aktívne využíva content marketing.[1] Do popredia sa aktuálne dostáva najmä video obsah.

Prečo je content marketing dôležitý?

Ľudia vám budú viac dôverovať a pri rozhodovaní o nákupe u nich zaváži vaša zapamätateľnosť a odlíšenie od konkurencie. Z dlhodobého hľadiska si vytvoríte u publika pozitívny imidž a automaticky sa im budú vybavovať príjemné emócie v spojení s vašou značkou.

Tvorba obsahu, ktorý zaujme a ponúkne pridanú hodnotu, prináša lepšiu organickú návštevnosťhodnotenie vo vyhľadávačoch. Vysoká kvalita článkov, aktuálne príspevky alebo reálne recenzie prinášajú zvýšenie angažovanosti, aj častejšie konverzie.

Ktoré obsahové formáty je možné využiť?

Tvorenie obsahu takzvane „podľa pocitov“, vám pri vytváraní povedomia alebo zvyšovaní predajov nepomôže. Na základe cieľov je možné si zvoliť, ktorý typ contentu je pre vaše publikum najvhodnejší. Či už ide o zábavu, alebo vzdelávanie, netreba však zabúdať aj na ton of voice značky.

Zameranie na povedomie

Naučiť
Články, tipy, e-booky, návody, podcast, infografika, webináre

Zabaviť
Memes, súťaže, interaktívne hry, chytáky, otázky a odpovede, zábavné videá

Zameranie na predaj

Inšpirovať
Tipy na využitie produktov, live udalosti, príbehy, recenzie, kvízy

Presvedčiť
Akciové ponuky, štúdie, produktové vychytávky, demo videá

Ako začať s pravidelným a kvalitným obsahom?

Využitiu content marketingu predchádza dôkladná príprava obsahovej stratégie. Nestačí tvoriť náhodné posty, alebo články. Dôležitá je analýza aktuálnej situácie, analýza konkurencie, ale aj kľúčových slov. Po nastavení cieľov, metrík a komunikačných kanálov je čas pustiť sa do realizácie. Prinášanie zaujímavého a kreatívneho obsahu je beh na dlhú trať. Konzistentnosť sa v tomto prípade vypláca predajmi, aj dôveryhodnosťou a vznikom komunity.


[1] https://www.hubspot.com/marketing-statistics