Content marketing je skvelý spôsob vytvárania dlhodobých vzťahov so zákazníkmi, prípadne prilákanie potencionálnych kupujúcich, vďaka zdieľaniu kvalitného a relevantného obsahu.
Podľa štatistík, až 82% marketérov aktívne využíva content marketing.[1] Do popredia sa aktuálne dostáva najmä video obsah.
Ľudia vám budú viac dôverovať a pri rozhodovaní o nákupe u nich zaváži vaša zapamätateľnosť a odlíšenie od konkurencie. Z dlhodobého hľadiska si vytvoríte u publika pozitívny imidž a automaticky sa im budú vybavovať príjemné emócie v spojení s vašou značkou.
Tvorba obsahu, ktorý zaujme a ponúkne pridanú hodnotu, prináša lepšiu organickú návštevnosť a hodnotenie vo vyhľadávačoch. Vysoká kvalita článkov, aktuálne príspevky alebo reálne recenzie prinášajú zvýšenie angažovanosti, aj častejšie konverzie.
Tvorenie obsahu takzvane „podľa pocitov“, vám pri vytváraní povedomia alebo zvyšovaní predajov nepomôže. Na základe cieľov je možné si zvoliť, ktorý typ contentu je pre vaše publikum najvhodnejší. Či už ide o zábavu, alebo vzdelávanie, netreba však zabúdať aj na ton of voice značky.
Naučiť
Články, tipy, e-booky, návody, podcast, infografika, webináre
Zabaviť
Memes, súťaže, interaktívne hry, chytáky, otázky a odpovede, zábavné videá
Inšpirovať
Tipy na využitie produktov, live udalosti, príbehy, recenzie, kvízy
Presvedčiť
Akciové ponuky, štúdie, produktové vychytávky, demo videá
Využitiu content marketingu predchádza dôkladná príprava obsahovej stratégie. Nestačí tvoriť náhodné posty, alebo články. Dôležitá je analýza aktuálnej situácie, analýza konkurencie, ale aj kľúčových slov. Po nastavení cieľov, metrík a komunikačných kanálov je čas pustiť sa do realizácie. Prinášanie zaujímavého a kreatívneho obsahu je beh na dlhú trať. Konzistentnosť sa v tomto prípade vypláca predajmi, aj dôveryhodnosťou a vznikom komunity.