Prvým a teda základným krokom pre tvorbu príspevkov sú predstavy a požiadavky zákazníkov. Tí sa riadia predstavami a požiadavkami svojich zákazníkov, ktoré musia skĺbiť so svojím rozpočtom, ktorí sú ochotní pre svoju propagáciu obetovať a investovať.
Dôležitá je frekvencia. Áno, pravidelnosť plánovaných príspevkov, povedzme na mesiac dopredu, by mala byť každý týždeň podobná. Zákazník vyžaduje 12 príspevkov mesačne, teda naplánujeme priemerne tri do týždňa. Zákazník má predstavu o zdieľaní svojho produktu 4krát do mesiaca, teda jedna tretina plánovaných príspevkov týždenne bude produkt z jeho ponuky, akciový, novinka, či výhodné balenie, všetko záleží na jeho predstave a tá závisí na tom, čo jeho zákazníkov zaujme a privedie ho k zisku.
Dohodnúť sa na mesačnom rozpočte a vytvoriť si ucelenú predstavu o počte a type príspevkov predstavuje základný krôčik pre zrod facebookového postu, ktorý začne putovať z vašej hlavy cez všetky úpravy a nastavenia až na nástenky sociálnej siete.