5 typov príspevkov na Instagrame, ktorými zvýšite interakcie

Udržanie pozornosti sledovateľa prehliadajúceho Instagram je v dnešnej dobe náročné. S pútavou vizualizáciou a zaujímavým obsahom môžeme docieliť nielen pozornosť, ale aj následnú interakciu. Na základe neustále meniacich sa algoritmov, Instagram vyžaduje stratégiu, konzistentný obsah a záujem od sledovateľov.
O Instagram sa treba starať a pravidelne pridávať aktuálne posty. Sledovanie metrík, ukladanie, zdieľanie a zobrazenia príbehov napomáhajú pri budovaní a zvyšovaní povedomia o vašej značke. Ktoré príspevky vám dokážu v budovaní angažovanej komunity a úspešného profilu pomôcť?

1. Instagram súťaže

Za jeden z efektívnych spôsobov na zvýšenie interaktivity považujeme súťaže. Podstatou je ponúknutie určitého produktu na darovanie. Podmienka vstupu do súťaže môže byť vo forme zdieľania, označenia priateľov, sledovania ale aj generovania užívateľského obsahu fotením a zverejnením. V takomto prípade vie byť užitočný vopred definovaný ,,Instagram“ hashtag týkajúci sa firmy alebo značky.

2. Ankety a kvízy

Ankety sú nie len skvelým nástrojom na zber údajov, ale taktiež dokážu prinútiť sledovateľov reagovať, konať a komunikovať. Pomocou spätnej väzby získanej priamo od používateľov dokážeme zlepšiť marketingovú aktivitu a zistiť postoje publika.
Dôležité je vedieť zaujať. Vhodné sú zaujímavé otázky s uzavretými odpoveďami. Takýto spôsob vie upútať pozornosť a často je skvelým štartérom konverzácie.

3. Infografika

Spracovanie vizuálnych informácií je oveľa rýchlejšie ako čítanie textu. Aj preto je infografika najlepším spôsobom prenosu informácií obsahujúcich prehľady, fakty a čísla. Pri vytváraní je dôležitý plán vizuálnych údajov, definícia farebnej schémy a najmä jednoduchosť. Prílišné množstvo informácií pôsobí mätúco.

4. Video obsah

Video príspevky sa považujú momentálne za jednu z najpútavejších foriem online obsahu. Keďže zahŕňajú obraz aj zvuk, vedia veľmi ľahko zaujať, zvyšujú dôveryhodnosť a vedú k vysokej miere zapojenia a odozvy. Pútavá myšlienka a kontent povzbudzuje fanúšikov k zdieľaniu a komentovaniu.

5. Priame prenosy

Populárne živé streamovanie zvyšuje záujem o vašu spoločnosť a produkt. Ukazovanie ľudskej tváre sa prejavuje v lojalite a dôvere zákazníkov. Výhodou je možnosť priame prenosy nahrávať a následne ich zdieľať s tými, ktorí ich zmeškali. Pomocou streamov oslovujeme širšie publikum a získavame okamžitú spätnú väzbu. Spustením komentárov a následným udržiavaním konverzácie podporujeme akciu a získavame údaje o potencionálnych zákazníkoch.