Za jeden z efektívnych spôsobov na zvýšenie interaktivity považujeme súťaže. Podstatou je ponúknutie určitého produktu na darovanie. Podmienka vstupu do súťaže môže byť vo forme zdieľania, označenia priateľov, sledovania ale aj generovania užívateľského obsahu fotením a zverejnením. V takomto prípade vie byť užitočný vopred definovaný ,,Instagram“ hashtag týkajúci sa firmy alebo značky.
Ankety sú nie len skvelým nástrojom na zber údajov, ale taktiež dokážu prinútiť sledovateľov reagovať, konať a komunikovať. Pomocou spätnej väzby získanej priamo od používateľov dokážeme zlepšiť marketingovú aktivitu a zistiť postoje publika.
Dôležité je vedieť zaujať. Vhodné sú zaujímavé otázky s uzavretými odpoveďami. Takýto spôsob vie upútať pozornosť a často je skvelým štartérom konverzácie.
Spracovanie vizuálnych informácií je oveľa rýchlejšie ako čítanie textu. Aj preto je infografika najlepším spôsobom prenosu informácií obsahujúcich prehľady, fakty a čísla. Pri vytváraní je dôležitý plán vizuálnych údajov, definícia farebnej schémy a najmä jednoduchosť. Prílišné množstvo informácií pôsobí mätúco.
Video príspevky sa považujú momentálne za jednu z najpútavejších foriem online obsahu. Keďže zahŕňajú obraz aj zvuk, vedia veľmi ľahko zaujať, zvyšujú dôveryhodnosť a vedú k vysokej miere zapojenia a odozvy. Pútavá myšlienka a kontent povzbudzuje fanúšikov k zdieľaniu a komentovaniu.
Populárne živé streamovanie zvyšuje záujem o vašu spoločnosť a produkt. Ukazovanie ľudskej tváre sa prejavuje v lojalite a dôvere zákazníkov. Výhodou je možnosť priame prenosy nahrávať a následne ich zdieľať s tými, ktorí ich zmeškali. Pomocou streamov oslovujeme širšie publikum a získavame okamžitú spätnú väzbu. Spustením komentárov a následným udržiavaním konverzácie podporujeme akciu a získavame údaje o potencionálnych zákazníkoch.